Superstițiile sunt pentru cei care cred în ele

bookfest

Să vorbesc despre superstițiile mele este dificil pentru că nu am niciuna (cel puțin nu vreau să am) și încerc să nu le acord atenție celor care vin cu diverse sfaturi și amănunte pe aceste teme. Locuiesc la apartamentul 13 și n-am o problemă cu asta. Nu cred că în ziua de marți, săptămână după săptămână, sunt 3 ceasuri rele și nu cred că o biată pisică, fie ea neagră sau dungată, trece drumul cu intenția ca ție să-ți meargă rău. Nu cred că dacă îți iei hainele pe dos din neatenție ziua ta e dată peste cap, nu vreau să adopt obiceiuri străine precum mâncatul celor 12 boabe de struguri la început de an ca să-mi meargă bine, nu s-a verificat nici mersul în genunchi care aduce musafiri... N-am o problemă să mă întorc din drum dacă uit ceva acasă și nici cu diverse călătorii pe care trebuie să le fac în zile de marți sau în alte zile considerate mai puțin benefice decât altele. Să bat în lemn pentru a preveni dezamăgirile mi se mai întâmplă, dar parcă e mai bine să zic „Doamne ferește!” și să alung gândurile rele. Am citit despre proveniența acestei superstiții, pare-se cea mai răspândită: se spune că spiritele rele trăiesc în copaci și, dacă batem în lemn, chemăm spirite bune ce ne vor ajuta să le ținem la distanță pe cele rele. Să nu, să nu... treci pe sub scară... deschizi umbrela în casă... calci pe capace de canal... atâtea superstiții, atâtea interdicții! De chestii mai amenințătoare nu vreau să vorbesc, gen stea căzătoare, oglindă care se sparge, ferească Dumnezeu, unii oameni și părerile lor chiar te pot înfricoșa. În multe locuri din Statele Unite, dacă-ți vine să crezi, există clădiri care nu au al 13-lea etaj (acesta este sărit la numărătoare, de la 12 se trece direct la 14 sau este marcat cu 12 bis sau 12A). Toate aceste superstiții îți ocupă mintea, în loc să te gândești la lucruri frumoase, în loc să trăiești emoția, îți faci griji pentru lucruri inutile, trăiești o teamă anterioară și îți construiești viața în jurul unei posibile perspective. Gândurile noastre determină acțiunile și emoțiile, pot influența viitorul. Mintea trebuie învățată să trăiască în prezent, să ne bucurăm de moment, cam așa văd eu viața.
În misiunea spațială Apollo 13 se știe că echipajul a transmis la două zile după lansare, pe 13 aprilie 1979 mesajul, rămas celebru, „Houston, avem o problemă”, urmând ca, după utilizarea modulului lunar ca „barcă de salvare”, toți cei prezenți în navă să ajungă teferi înapoi pe Pământ cu 13 minute înainte de a li se termina oxigenul. Misiunea a fost considerată „un eșec reușit”, însă superstiția numărului 13 s-a întărit și mai mult. De la excepție a devenit regulă, ceea ce părea un accident alimentează azi mii și mii de minți ce fantazează și creează scenarii. Eu aș spune că, din contră, 13 le-a purtat noroc. 

Părerea mea ar fi că este problema fiecăruia dacă dă importanță superstițiilor. Eu încerc să nu le aud, să nu le dau atenție celor ce, cu „amabilitate”, avertizează de una sau de alta. Clipele mele sunt prea valoroase să le umplu cu interpretări inutile și informații care nu spun nimic. În schimb, în cărți ele îmi plac, cu cât mai sinuoasă intriga generată de o superstiție sau alta, cu atât mai atractivă lectura.
Subiect de film și intriga multor romane, numărul 13 stârnește interes și curiozitate. Anul acesta are loc cea de-a 13-a ediție a Salonului Internațional de Carte Bookfest, unde vor expune cele mai importante edituri din România. Între 30 mai și 3 iunie, în noul pavilion B2 de la Romexpo, vizitatorii își vor putea completa colecția personală cu cele mai bune cărți la prețuri foarte convenabile (reduceri care merg până la 80% din prețul de copertă), vor putea participa la lansări și evenimente interactive. Vedetele acestei ediții sunt copiii, sărbătoarea de 1 iunie este chiar în mijlocul zilelor de Bookfest, iar editorii și distribuitorii au pregătit pentru ei lansări de carte, ateliere și evenimente interactive menite să-i familiarizeze cu minunata lume a cărților. Invitatul de onoare al acestei ediții este reprezentat de Statele Unite, care vor marca momentul cu o serie de oferte în care se regăsesc povești despre superstiția legată de numărul 13. Intrarea la evenimentul ce găzduiește peste 150 de expozanți este liberă, atât în cadrul Salonului de Carte, cât și la toate activitățile și proiectele interactive programate pe durata acestuia.
Programul de vizitare va fi: miercuri, 30  mai — 10:00-20:00; joi, 31 mai — 10:00-20:00; vineri, 1 iunie— 10:00-21:00; sâmbătă, 2 iunie — 10:00-21:00; duminică, 2 iunie — 10:00-20:00. 
Spor la selecția cărților & să ai lecturi frumoase!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită