miercuri, 8 noiembrie 2017

Garanția succesului

francize

Ideea unei afaceri în care să investești timpul tău și un minimum de bani sună extrem de tentant. O afacere la cheie. O afacere testată, de succes, cu un capital investițional mic, cu riscuri mai reduse decât în cazul unui start-up. O franciză. O oportunitate, un model de bussiness probat de alții, un concept funcțional, cu rezultate favorabile. Încercări, experimente pe piață nu îmi doresc, sunt un investitor tânăr, nu dețin suficiente date, nivelul investiției de debut este destul de scăzut, nu vreau să mă hazardez în jungla aceasta a lumii antreprenoriale precum un vapor cu pânze în voia vântului. Vreau o franciză aplicabilă în orașul meu, o urbe relativ nenumeroasă, cu putere de cumpărare limitată. Iar, pentru ca acest obiectiv să fie mai ușor de atins, apelez la experți în domeniu, la acei oameni special pregătiți pentru a-mi oferi idei de afaceri profitabile. Am căutat definiția termenului "franciză",  l-am tradus în termeni uzuali - dreptul acordat de francizor unui dealer pentru distribuirea unui produs. E ca și cum cineva ar avea un CD ce se vinde bine și tu ai obține de la el dreptul de a distribui acel CD în cât mai multe locuri. Sau un scriitor străin publică o carte, iar tu ai privilegiul drepturilor de traducere și comercializare în țara ta, orașul tău... 
Marca francizorului constituie garanția calității produsului, așa că am ales din paleta pusă la dispoziție de Francize.ro un brand sigur, fiabil, profitabil, mai ales prin prisma faptului că este ceva ce omul consumă zilnic. Așa este, hrană! Dar, nu orice tip, ci mâncare chinezească, nu există niciun restaurant de profil în oraș. Așadar, m-am decis să preiau franciza Chopstix - Ready to Box deoarece Chopstix este cel mai popular lanț de restaurante de servire rapidă cu specific asiatic, prezent deja în București, Constanța și Ploiești, care caută investitori pentru a se extinde și în alte orașe din țară. Deocamdată în Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. În viitor, doresc eu, și în Târgoviște. La o privire rapidă, am remarcat în informațiile prezentate că cifra de afaceri a restaurantelor Chopstix a crescut de la an la an, din 2008, când a fost deschisă în București prima locație, până în 2014, ajungând la 6 milioane de euro.


francize



francize

M-am documentat și asupra avantajelor unui astfel de business. Și nu-s puține. În primul rând, franciza propune un model de succes deja testat, care funcționează și aduce profit considerabil, creând un sistem procedural ușor de preluat și multiplicat. Chopstix are clientelă fidelă și oameni care adoră acest tip de preparare a hranei, precum și elementele inedite pe care bucătăria chinezească le introduce în alimentație. Hrana de calitate este o necesitate, iar oportuna idee de a o consuma în oraș te aduce mai aproape de prieteni și familie.



Un alt motiv pentru care doresc să investesc banii într-o astfel de afacere îl constituie chiar brand-ul, numele deja construit, care este o marcă înregistrată și protejată. Pentru că oricât entuziasm și pasiune ai purta în tine, oricât de genială ai crede că este ideea ta, oricât credit ai avea ca persoană și oricâtă energie te-ar anima, să pornești un brand de la zero presupune curaj, un risc asumat, un avânt spre extreme, o plăcere a aventurii mult mai exacerbată decât a celor ca mine, care preferă o anumită siguranță și o doză de certitudine.
Această franciză vine la pachet cu un program de instruire (training premergător deschiderii), beneficiezi de training atât pentru partea operațională a firmei (asistență la deschidere), cât și pentru promovare, ceea ce conduce la creșterea afacerii tale. În plus, viitorul francizat, adică eu, mai dispune de suport legal, organizațional, consultanță gratuită pentru alegerea și validarea locației, planuri arhitecturale, acces la lanțul de furnizori ai sistemului, dezvoltare continuă a gamei de produse (în cazul restaurantului, rețete noi, preparate din ce în ce mai gustoase, ingrediente inedite, specific chinezești, care să-i facă pe cumpărători să-și dorească să experimenteze continuu), manual de franciză, transfer de know how, dreptul de utilizare a brandului, precum și o echipă de franciză dedicată. Francize.ro oferă consultanță gratuită pentru business-urile prezentate pe site, statutul de membru în Franchise Pool International (rețeaua europeană de consultanță pentru francize) fiind un etalon al seriozității, interesului, implicării experților de specialitate. În afaceri, ideea este scânteia, flama o dau informațiile și capitalul. În timp și prin instruire se obțin și experiența și profitul mult așteptat.


francize




Nota: Pentru intelegerea mai amanuntita a particularitatilor afacerii in care doresc sa ma implic am consultat, de asemenea, Catalogul Francizelor din Romania.
francize


Articol scris pentru SuperBlog 2017.
Surse informatii si foto: Francize.ro