De la voință la transformare...


O să încep de la concluzie...


Hurom este un nume la nivel internațional. Eu am auzit pentru prima oară de Hurom de pe Facebook. Prin iulie, anul acesta, un concurs („Câștigă un storcător Hurom cu Hurom România!”) ne invita să spunem care este rețeta de smoothie preferată și oferea câștigătorului un storcător de fructe cu un design modern și elegant, în culori metalice, cu indicatoare LED amplasate pe consola centrală. Am participat, n-am avut noroc, dar gândul mi-a rămas la acel storcător prin presare la rece, Hurom, cu multiplele lui valențe, de la prepararea hranei pentru bebeluși până la pregătirea unor savuroase supe, smoothie-uri, înghețate, șerbeturi. Mi-ar fi de ajutor, gândeam atunci, și în intenția mea de a mai scăpa de câteva kilograme, ajutându-mă să prepar rețete sănătoase care să-mi dea energie, pentru că de la sala de fitness sau de la înot vin stoarsă. Bineînțeles, mulți au în casă un storcător de fructe, ideea este să ai unul care fie silențios, stabil, eficient, iar nivelul vibrațiilor și al zgomotelor produse în timpul folosirii să fie mic. Dacă-ți tună la 4 dimineața să te delectezi cu un smoothie, ce faci, trezești tot blocul? Pe bune, unele aparate seamănă la zgomot cu o bormașină! Nu și acesta... E ca o pisică, își face treaba rapid și pe tăcute.
Hurom HZ Alpha este proiectat și optimizat să dureze o viață, asigurând performanțe maxime. Posibilitatea de a-l testa patru zile înainte de a decide să-l cumperi propriu-zis spune multe despre încredere, despre siguranța brand-ului în produsul pe care-l comercializează. Ce nevoie mai ai de testimoniale sau de impresiile altora, când tu însuți te poți convinge? Știi acel șampon profesional, care-ți face părul să strălucească după fiecare spălare? De acela ai nevoie, chiar dacă este de cinci ori mai scump decât cele de la raft. Așa este și cu un storcător bun, eficient, de calitate - garantează rezultate!


Acum îți spun „de ce”...


Pentru tine însuți. Pentru sănătatea ta. Pentru frumusețea ta. Pentru că „ești ceea ce mănânci”, ce bei, ce citești, ești persoanele pe care le iubești, ești ceea ce dăruiești! Am învățat, în timp, ca, atunci când este ziua mea, în loc să iau un tort care-mi place mie, să-mi întreb prietenii invitați ce ar dori la desert, ce prăjitură, înghețată sau fruct. De multe ori chiar, pentru diverse ocazii, întreb subtil cam ce ar dori să primească în dar sau observ stilul lor vestimentar pentru a le dărui ceva ce știu că vor purta.
Sunt un om dinamic, inovator, neîncorsetat de frontiere, nu am prea multe modele și nu mă sufoc în monotonie. Îmi creez propria poveste și imaginația mă ajută. Am responsabilitatea unei familii, iar educarea unui copil nu se face prin constrângeri, ci prin exemplul personal. Dacă eu mănânc fast-food zilnic, fata mea o să creadă că este normal, o să leșine de poftă lângă mine (trebuie să recunosc că miroase bine!) și o să vrea și ea, nu? Însă, dacă am un minimum de autocontrol, o să evit aceste obiceiuri alimentare dăunătoare și o să mă raliez unui stil de viață echilibrat și sănătos. Nu-mi interzice nimeni să mănânc chips-uri, e doar o chestiune de alegere. O alegere importantă. Totul pentru binele și confortul meu!
Mass-media este doldora de articole, știri și interviuri pe subiectul „adoptarea unui stil de viață sănătos”. Fie că citim, ascultăm la radio sau privim la televizor, peste tot dăm de sfaturi de la specialiști în nutriție sau idei de viață sănătoasă. De asemenea, găsim opinii despre cum să trăim armonios având ca exemplu diverse modele, vedete, persoane publice care au reușit. 
Părerea mea este că te apuci de ronțăit mărar și pătrunjel fie din curiozitate, fie din necesitate. De la o vârstă anume, ideea nu mai este „ți-e foame, mănânci!” sau „ești bolnav, te tratezi!”, problema se pune în termenii „trebuie să mănânc sănătos!” și „cum să procedez pentru a preveni o maladie sau alta?” Mie deja îmi este clar că rețetele elaborate de mâncare tradițională nu-și mai au locul în meniul zilnic. Trăim vremuri în mișcare montagne russe, suntem mereu în criză de timp, avem doar arareori timp să stăm mult în bucătărie pentru ciorbă, felul doi și desert. Plus că, de multe ori, corpul tău nu mai tolerează ceea ce mâncai odată. Și-atunci de ce i-ai da așa ceva copilului tău, ceva incorect, când există o largă paletă de opțiuni ok? Să-l supui riscului unor neajunsuri la maturitate, precum stres, durere, obezitate, îmbătrânire prematură, infertilitate sau alte nenorociri? Nicidecum! Trebuie să-i păstrez plăcerea de a mânca și o greutate normală prin consumarea unor alimente variate, a unei cantități mari de cereale, legume, fructe, a mâncărurilor cu conținut redus de grăsimi. Desigur, în cantități moderate, normale. În plus, îi ofer timp de calitate în familie, toată bunăvoința mea și sunt atentă să existe un echilibru între aportul caloric zilnic și mișcare. Acestea, cred eu, sunt atuurile cu care trebuie să ia startul în viață.



Începe propria-ți transformare!


Înainte de a-ți spune de ce aleg sănătatea plină de gust 100% natural oferită de Hurom HZ Alpha îți voi dezvălui etapele prin care am trecut de când am decis să încep propria transformare, să fiu atentă la ce mănânc și să caut rețete bogate în substanțe hrănitoare (nutrienți) pentru a le prepara pentru familie. În primul rând, mă îndrept către o greutate normală consumând ceea ce-mi place. Momentele de stres s-au redus, iar această relaxare îmi provoacă fericire, stare de bine, o mai bună putere de concentrare. Plus că am mai multă energie, o stare de spirit optimistă, un chef de viață molipsitor și un zâmbet pentru fiecare reușită. Ce mănânc? Fructe din belșug - banane, ananas, kiwi, prune, afine, zmeură, mure, pepene, piersici, mere, pere, portocale, lămâi -, legume viu colorate ca ardeiul gras, morcovul, avocado-ul, cartoful dulce, dovleacul, sfecla roșie, precum și tot ce e comestibil și verde, cum ar fi  broccoli, spanac, urzici, mărar, pătrunjel, salată, varză etc.. Mănânc zilnic un pumn de nuci, alune, migdale sau semințe. Consum cereale integrale, pește, iaurt, măsline, ayran, chefir. Fac supă de găluști (reminiscență din copilărie), supă cremă de legume, supă cremă de ciuperci, prepar pește și carne slabă la grătar. Îmi plac supele și smoothie-urile cât mai omogene, care păstrează intacte vitaminele, mineralele, enzimele și fitonutrienții, de aceea, de ceva vreme prospectez și „piața” în căutare de oferte la storcătoarele prin presare la rece Hurom. Aș salva mult timp pentru alte activități și pentru o altă plăcere a mea - lectura, hrana sufletului. Aș avea mult mai multe momente împreună cu familia, sursa mea principală de energie.
Un proverb spune să mănânci mai puțin ca să-ți prelungești viața. Un aparat bun, care-ți oferă posibilitatea de a prepara o multitudine de rețete, te răsfață, te îmbie, te face să-ți placă și să vrei întruna ceva sofisticat, îți arată altceva, te scoate din rutină. Nu trebuie să-ți duci traiul după cartea de bucate, trebuie să iei viața/energia din mâncare, să acorzi importanța cuvenită aspectului trofic, fără a ajunge la obsesii și exagerări, conversații nesfârșite sau lamentare fără trecere la acțiune. În esență, de a te hrăni depinde însăși viața și, ca în tot ceea ce faci, trebuie să ai și aici drumul tău, deciziile tale, tot ceea ce simți că este în favoarea ta, pentru tine.


Am scris acest articol pentru SuperBlog 2017.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită