Un weekend break la munte - RÂȘNOV ❤






Unul dintre punctele de atracție din Râșnov, Brașov, este Cetatea Râșnov unde se ajunge, mai nou, cu un minitren care oprește la două stații - prima este Dino Parc și a doua chiar cetatea. Călătoria dus-întors costă 5 lei. Deși drumul până sus, la cetate, este scurt și poate fi făcut lejer per pedes, noi am optat pentru acest mijloc de transport din cauza căldurii. Am înțeles că a existat sau există și un lift, eu nu l-am văzut, nu că m-ar fi tentat să urc în el, ci doar așa să-l zăresc, să vorbesc în cunoștință de cauză. So, cât a căutat tata un loc de parcare, noi ne-am postat la o coadă să cumpărăm gogoși și apă, apoi am urcat spre cetate molfăind liniștiți, dar, neștiind că sunt două stații și văzându-i pe toți coborând la prima, la Dino Parc, am dat să coborâm și noi. Nu era acela locul de „debarcare” spre nemulțumirea lui Ovi care deja se dăduse jos împreună cu Anita. Mă rog, a strigat la șofer să oprească și s-au urcat, iar pe mine „m-a certat” ușor-foarte revoltat de parcă eu mergeam săptămânal la Râșnov și eram obligată să știu tot traseul cu opriri și orar. Mi-a mai făcut o fază de-asta mai demult, în Ploiești, când, gonind cu mașina, fără să se uite la indicatoare, cu gps-ul nesetat (că doar ne întorceam, știa drumul! ☺) m-a întrebat brusc și grăbit la o intersecție încotro trebuia s-o luăm, la stânga sau la dreapta...   s-a și găsit pe cine să întrebe, pentru mine noaptea toate pisicile sunt negre...!👅










A fost prima vizită la Râșnov, am fost doar în cetate, n-am văzut nici peștera Valea Cetății, nici parcul tematic Dino Parc, fiindcă nu suport căldura decât în preajma unei ape, dar atât cât am văzut în acea zi și faptul că am fost cu familia a fost suficient pentru a mă simți bine. În interiorul cetății, printre magazine de suveniruri, dulceață, palincă și multe alte delicatese comestibile sau nu, am zărit o fântână (acoperită cu grilaj) lângă care se strânsese un mic grup care asculta explicațiile unui ghid. Nu știam povestea acesteia, așa că ne-am apropiat și am aflat că adâncimea acesteia este de 147 metri și, după cum spune legenda, pe fundul ei zace o comoară. De asemenea, pentru că a fost construită de doi prizonieri turci cărora li s-a promis libertate la finalizarea ei, se spune că pe pereții fântânei sunt scrise versete din Coran pe care aceștia le-au scrijelit de-a lungul celor 15 ani de săpături direct în stâncă. Îți închipui, în anii 1600, cu uneltele de atunci, ce înseamnă să sapi direct în stâncă și să ajungi la o adâncime de 147 de metri? Într-adevăr, istoria e o frumoasă... poveste! Însă, adevărat sau nu, îți dai seama cât de tare au dorit acei oameni să fie liberi, să ajungă la familiile lor? Varianta mai puțin „emoționantă” este aceea că a fost săpată de o echipă de meșteri sași tocmiți de primăria Râșnov și că are numa' 98 de metri. Mă îndoiesc însă că nimeni până acum n-a fost tentat să pună mâna pe legendara comoară, mai ales că în 2001, lângă unul dintre turnurile de piatră de la intrarea în cetate s-a descoperit o lădiță cu un tezaur ce constă în cuțite, catarame, inele pentru harnașamente, vârfuri de săgeți, ace de păr din argint aurit cu pietre prețioase, monede și altele... Mă gândesc că poate era chiar comoara, care în ani și-a schimbat locația din cauza mișcărilor tectonice, who knows?! 



Cum nu-a profă de istorie și nici ghid turistic, te invit, pentru mai multe detalii și informații ce-ți vor satisface curiozitatea, pe alte site-uri unde poți afla mult mai mult decât îți pot spune eu după o vizită de câteva ceasuri. Și, între 28 iulie și 6 august, în Cetatea Râșnovului se mai întâmplă ceva frumos, Festivalul de Film și Istorii Râșnov, ajuns la ediția a IX-a, unde se vor derula 44 de filme, 15 concerte, 22 de prelegeri, dezbateri și ateliere, 5 expoziții, mulți invitați speciali, stand de carte. Interes, curiozitate și spirit liber se cer la intrare, nu bani... ☺. Și, sincer, dacă mă întrebi, mult mi-aș dori să pot merge! ❤
Sunt mulți care au văzut filmul istoric „Nemuritorii” cu actorii noștri nemuritori Amza Pellea, Colea Răutu, Ilarion Ciobanu, Gheorghe Dinică, Jean Constantin, Gina Patrichi în regia lui Sergiu Nicolaescu filmat la Râșnov. Unii poate au văzut și "Cold Mountain" (regia Anthony Minghella) în care protagoniști au fost Jude Law, Nicole Kidman, Renne Zellweger, filmat în 2002 în zona Râșnovului și la cetate (afli de aici mai multe). Se pare că și „Regele Scorpion”, filmul, a poposit pe aici.









Dacă nu ți-ai cumpărat nimic de băut din cetate (sinceră să fiu, mi-am luat o sticlă de apă pe care habar n-am unde am lăsat-o, se poate să fi băut-o și să o fi aruncat într-un tun care avea o pungă de plastic înăuntru, fapt din care am dedus că acela este un tomberon improvizat, se poate, da, parcă am aruncat-o... vârsta, deh!! ☺☺), te poți opri la ieșire unde este o terasă la care poți sta și savura și înălțimile, și văile, și ceva răcoritor. Dar cea mai faină priveliște o ai de la ferestrele tăiate în piatră din interiorul cetății, vezi casele tipic ardelenești din orașul panoramat, un veritabil cadou pentru cei ce vor să facă un filmuleț de familie sau un documentar despre frumusețile țării. Cât despre vreme, să-ți dorești o ploaie de vară prin zonă nu e indicat, acolo și muntele tună, urlă, rage, iar efectul e straniu și înfricoșător. Și, dacă nu ești sensibil la insecte de zi sau de noapte, sigur ți se va părea un week-end break de vis, în zonă sunt pensiuni ce au camere pentru toate buzunarele. Pentru ce n-am povestit - starea de spirit a oamenilor, numărul de turiști, frumusețea peisajului, gradul de interes etc. - am să las fotografiile să arate. Așadar, have fun, vacanță plăcută!










foto MLM

fotografie ghiduri-turistice.info


Surse foto- albumul personal (unde nu este specificat în legendă)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită