„Marile minciuni nevinovate”


Nu sunt nici pro, nici contra recenziilor de carte, film, piesă de teatru. Îmi plac și criticile bine țintite și argumentate. Ce nu-mi place însă, în media de astăzi, este povestirea integrală cu introducere, cuprins și încheiere a actelor artistice menționate mai sus... amănuntele acelea ce revelă misterul și care-l determină pe cel care citește sau pe cel care vede să nu mai aibă mai nimic de descoperit.
De aceea, m-am gândit la o nouă abordare a relatărilor despre lecturile mele. Voi scrie aici, pe blog, din când în când, mici fragmente simpatice sau interesante, expresii care mi-au plăcut sau care m-au amuzat ori, pur și simplu, alăturări amuzante de cuvinte, acele epitete, metafore, comparații care mi-au atras atenția. 
Am cumpărat și am citit mult de-a lungul timpului, de la bibliotecă nu prea am împrumutat, ca adult, însă de curând mi-am făcut un card la Biblioteca Județeană Ion Heliade Rădulescu. Prima carte împrumutată în grabă (mersesem acolo pentru altă acțiune, cea cu ambasadorul) se numește „Marile minciuni nevinovate” de Liane Moriarty și a apărut în traducere la noi grație Editurii Trei. Îți voi spune doar că este o lectură lejeră, de vacanță, fără prea multă filosofie, doar viață pură, probleme de zi cu zi, secrete, trăiri, dramă și umor, toate redate într-un stil clar, cu suspans ușor (nu este un thriller), relativ captivant, nu stai cu sufletul la gură, dar nici nu ai vrea să o lași din mână. Pe scurt, cartea are un arc narativ atractiv. Cred că s-a și ecranizat anul trecut, n-am văzut serialul, deși în distribuție figurează nume mari ale cinematografiei americane - Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Shailene Woodley.
În fine, iată și extrasele mele, citatele notate pentru mine, iar, de acum, și pentru tine, dacă-ți plac. Enjoy!
- „Mai demult citise într-un articol că fiecare relație avea un "cont amoros". Un gest amabil față de partenerul tău era ca un fel de depozit. Un comentariu negativ era ca o retragere. Important era să rămâi cu fonduri în cont.”
- „O plăcea mult - zicea că e năvalnică.”
- „Copiii tăi au ceva care poate scoate la iveală copilul din tine.”
- „prizonieri într-o rutină suburbană burgheză”
- „Era un stereotip teribil de delicios.”
- „Nu exista îndoială că această bârfă suculentă ricoșa ca o minge de pinball prin toată peninsula.”
- „Era mică, slabă și musculoasă, versiunea de buzunar a unui sportiv.”
- „Deseori putea fi văzută lângă terenul de joacă, ținându-se de brațul cuiva, ca să se poată menține în picioare, în timp ce se scutura de râs.”
- „Era de parcă ar fi încercat să fie prietenă cu un fost iubit. Relaxarea studiată din interacțiunile cu acesta. Fragilitatea sentimentelor, conștiința faptului că acele mici ciudățenii ale personalității tale nu mai erau chiar așa de adorabile, ba chiar ar putea fi de-a dreptul enervante.”
- „Par o nemernică? Încercam să fiu nostimă!” ☺
Și apropos de tipa care-și licita virginitatea, (apăruse la un moment dat la TV), ideea nu e nouă, am regăsit-o aici, ca acțiune a unui personaj într-un context, pentru alte cauze și cu un alt scop.
Bineînțeles că în această prelungire a minții, numită Google, poți găsi multe, felurite și mult mai interesante vorbe memorabile, există o plajă infinită de idei și gânduri, însă eu am vrut (și voi continua cu fiecare lectură) să realizez aici micul meu conspect pentru a ști cui să-i dau credit pentru o metaforă sau alta, pentru vreun joc de cuvinte pe care nu mai știu de unde să-l iau, pentru concepte interesante sau noțiuni originale. 





















Surse foto: fotografii editate ale copertei romanului.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită