Anii aceia nebuni... când respiri libertatea!


            Răsfoiesc iar albumul amintirilor și mă opresc la câteva imagini dintr-un trecut care-mi este mereu aproape grație urmelor frumoase pe care le-a lăsat în viața mea. Găsesc multe fotografii din acea perioadă, când viața mea era o călătorie continuă, în toate sensurile. Și toate momentele acelea îmi sunt dragi și-mi revin în minte cu precizie de ceasornic. O fotografie poate fi precum butonul care are ca efect deschiderea unui mecanism, de data aceasta lumea mea cu amintiri. Persoane dragi, prieteni buni, trăiri, sentimente, emoții, aventură, risc, vremea când viața era muzică, iar pașii mei țineau ritmul ei... Uitam să mănânc, uitam să dorm, trăiam intens, savuram "desertul" pe care mi-l oferea viața. Poate te întrebi de ce folosesc timpul trecut... oare acum nu am momente de bucurie sau clipe de plăcere? Sigur că am, știi că da, numai că le trăiesc altfel, le analizez, le cântăresc, le arunc o privire responsabilă ☺! Pe când atunci eram o cascadă, nu știam decât să curg din înălțimi, fără să stau pe gânduri, reacționam sub impulsul momentului, alergam iluzionându-mă adeseori... Parcă eram calul stimulat de pinteni, nu călărețul, răspunzător și cerebral! 
             Îmi amintesc de călătoriile mele, știu acum că n-am văzut pe moment în ele o viitoare sursă de amintiri, ci m-am delectat cu fiecare clipă, trecând de la o emoție la alta, le-am simțit aroma și mi-au încălzit sufletul. Am adunat din ele atingeri, oameni dragi ce dăinuie, suflete ce mi-au schimbat lumea interioară, prietenii ce supraviețuiesc dincolo de timp, distanță, hotare... Acum le rememorez, însă va veni vremea să-mi revăd prietenii, să le prezint familia mea, să stăm la povești până dimineața, să râdem împreună, să pierdem timpul fără să ne pese prea mult, că doar nu ne-am văzut cam de... o viață! Am lacrimi în ochi când scriu aceste rânduri, nu am bănuit că mi-e atât de dor... Mi-e dor de oameni, mi-e dor de locuri, mi-e dor de mine, cea de atunci! Mi-e dor de fata nebună care a îndrăznit să rupă o portocală și să o mănânce, numai după ce i-a cerul voie copacului... ☺ Iată câteva instantanee din Oropesa del Mar, Provincia Castellon, Spania, unde aș reveni oricând cu mare drag! ❤




             Și mi-e dor de oameni pentru că îi simt aproape, calzi, poate pentru că privim lumea din unghiuri diferite și o vedem la fel, avem aceleași așteptări, idealuri asemănătoare, ne alimentăm curiozitatea necontenit și vrem să aflăm cât mai mult despre aceleași lucruri. Privind către interiorul nostru găsim multe caracteristici ale celui de lângă noi, poate suntem chiar înrudiți... Oare testul meu ADN cât ar dezvălui despre negresa, indiana, sud-americana sau asiatica din mine? Trăim separat, dar lumea este aceeași. "The Sun Also Rises" spunea Ernest Hemingway... Soarele răsare aidoma pentru toți și, deși s-ar crede că sunt mai multe însușiri care ne despart decât cele care ne unesc, gândește-te numai la un moment în care ai primit ajutorul de la cineva despre care nu-ți imaginai vreodată că se va implica sau că îi va păsa! Nu suntem identici, suntem însă profund asemănători, de pildă, o similitudine între noi ar fi și aceea că ne alegem întotdeauna ceva special cu care să ne fotografiem în călătorii. Unii își aleg monumente, clădiri, biserici. Alții își aleg marea, muntele, răsăritul de soare, un copac înzăpezit, un trandafir înflorit, un câmp de maci, epava unui vapor. Alții le aleg pe toate acestea și mult mai multe... 
            Am adus cu mine, din călătorii, albume de fotografii pe suport de hârtie pentru că atunci nu aveam telefon să imortalizez fiecare moment... e și o aură de mister în păstrarea clipelor doar pentru tine. Totuși, acum, când plec la drum, ar fi absurd să spun că-mi las telefonul acasă. Nu că mi-ar păsa că fac notă discordantă, m-ar interesa strict pentru fotografii și aplicații, una din ele fiind cea "descoperită" recent, numită momondo, un motor de căutare gratuit pentru locații alternative de achiziționare a biletelor de avion, a ofertelor hoteliere și a închirierilor de mașini. Răsfoiește pentru tine printre milioanele de oferte de la companii aeriene, agenții de turism și companii low cost pentru a găsi cele mai bune bilete de avion.  Aria de căutare - întreg mapamondul. Iar dacă nu ai inspirație pentru ceea ce merită văzut sau pentru următoarea ta călătorie e suficientă  o "incursiune" pe site-ul momondo și vei pleca cel mai probabil către o destinație propusă acolo și recomandată de o descriere documentată. Tot pe site găsești și un ghid al compensațiilor, informații lămuritoare despre drepturile tale, ca și călător, în caz că zborul tău a fost anulat, are întârziere sau este suprarezervat.



           Ador aventura și felul în care destinațiile sau oamenii mă surprind plăcut, dar, pe de altă parte, într-o călătorie cu familia trebuie să planifici oarecum aceste surprize mai ales de dragul celor dragi. Să cauți să intri "în inima locurilor", să prinzi specificul fiecărei bucăți de pământ străin până îți devine familiară. Să cauți să fie un "acasă" pentru tine pe toată durata șederii acolo. Asta înțeleg eu prin a călători - să simți că omul de acolo îți devine prieten și locul îți este apropiat. Să descoperi locuri atipice, oameni cu obiceiuri aparte, să-ți pui probleme și să le pui lor întrebări. "Toată lumea ar trebui să poată să călătorească, să întâlnească alți oameni și să învețe mai multe despre alte culturi. Călătorind experimentăm ceva diferit și începem să vedem lucrurile în mod diferit" - este provocarea lansată de momondo, motorul de căutare care oferă transparență deplină a prețului practicat de companiile aeriene, îți afișează cele mai bune oferte la hoteluri și îți oferă o listă cu mașini de închiriat plus prețul lor pe zile sau pe perioade. Prin aplicația momondo, oamenii au posibilitatea de a-și lista cu acuratețe toate prețurile de zbor din toată lumea. Combinație rară între uman și tehnologie, acest motor de căutare este mai mult decât o aplicație funcțională sau o simplă bază de date. 
             Momondo este un univers de călătorie îndrăzneț și divers care unește utilizatorii și le dă un imbold către o cunoaștere față în față, aduce împreună oameni cu povești diferite și idei proprii, conferă culoare locurilor, creionează posibilități. Iar pentru a vedea lumea în culorile speranței, momondo a lansat, pe Instagram, concursul "Welcome to My World", care te invită să fotografiezi "un moment magic din locul preferat pentru a câștiga o călătorie de neuitat". Ai timp până pe 30 aprilie să te hotărăști ce fotografie alegi și să spui de ce iubești acel loc. Amatorilor de concursuri le mai este rezervată o surpriză pentru a-și afla moștenirea genetică prin concursul "The DNA Journey", care îi oferă câștigătorului șansa de a afla câtă diversitate "cromatică" ascunde. Prin care va vedea, dealtfel, cât de aproape este de cel pe care-l crede diferit, prin care va constata că lumea este un loc cald și primitor ca universul din el însuși.






Am scris acest articol pentru Spring SuperBlog 2017.
Surse foto: momondo.ro și arhiva personală

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită