Impresiile agentului 4-24h


      Dintr-o firmă cu mulți ani experiență în domeniu nu pot lipsi eu, cel care vede tot, aude perfect și are soluția pentru orice. Bănuiesc că șeful meu m-a identificat cu un teanc de dosare, de aceea îmi spune cifrat "Certificat energetic", iar când e în toane bune mă alintă "Cenergety" ☺. Lucrez și prospectez în mare taină, iar misiunea mea secretă este să observ imobilele care au nevoie de certificat energetic, audit energetic și termoviziune, aceasta din urmă presupunând vizualizarea variațiilor și diferențelor de temperatură. Datoria mea principală este să vin cu propuneri funcționale și la cost redus pentru fiecare "cuib", astfel încât să fie asigurate condițiile optime pentru traiul și confortul lor, ca familie sau ca instituție. Am o experiență în domeniul energetic de 18 ani, sunt doctor-inginer, iar echipa Enermed Impex SRL este formată din auditori energetici gradul I, este atestată de către MDRA și are la activ câteva mii de certificate de performanță energetică elaborate la costul cel mai scăzut de pe piață. Argumentul nostru în fața clientului: "Vă invităm să studiați oferta noastră și, dacă găsiți mai ieftin în altă parte, vă oferim o reducere suplimentară!" 
       În delegațiile mele sub acoperire prin țară am identificat, cu ochiul meu expert, la fiecare hotel la care înnoptam, nereguli la capitolul pierderi de căldură, chiar și igrasie uneori, fapt ce conducea la o performanță energetică slabă - D,F sau G (pe o scară de la A la G, unde A este cel mai scăzut consum de energie, iar G înseamnă lipsa unei performanțe energetice). Mă deplasam în misiuni în București și județul Ilfov, în Pitești, Ploiești, Brașov, Giurgiu, Cluj-Napoca, Timișoara, Tulcea sau Constanța, alături de colegii mei care efectuau audit-ul energetic pentru clienții care ne contactau telefonic sau online. Exploatând timpul la maximum, discutam cu proprietarii de hoteluri, pe care căutam să-i lămuresc de ce este important un audit energetic și ce presupune acesta. Pe scurt, le explicam că va fi nevoie de o expertiză tehnică structurală a clădirii, precum și de proiectarea, executarea și recepția lucrărilor de intervenție pentru întocmirea unui certificat energetic obligatoriu conform Legii 372/2005 și a Legii 159/2013. Bineînțeles că nu mă deconspiram față de ei, ci doar le sugeram discret firma Enermed Impex SRL, care n-are rival pe piață care să concureze cu prețul mic al certificatului energetic eliberat de ei.
Mai era și argumentul legal, amenzile între 1250 și 2500 de lei pe care le-ar fi primit dacă n-ar fi afișat la vedere certificatul, nu mai zic de cazul în care nu l-ar fi avut deloc. "Iei amendă într-o lună, apoi în alta, dar tot trebuie să-l ai, așa că mai bine investești acești bani într-un audit energetic în urma căruia vei afla ce îmbunătățiri necesită clădirea. După ce termini cu reparațiile, conform schemei de îmbunătățire energetică, ți se va elibera un certificat pe care tu îl vei afișa într-un loc vizibil etc. etc.." 
       Raționamentul explicațiilor mele funcționa negreșit, iar clienții treceau la acțiune solicitând date și informații suplimentare despre firma pe care eu le-o recomandam. Toți au fost mulțumiți de munca echipei noastre, de timpul scurt de eliberare a certificatului energetic (de la 4 la 24 de ore), ceea ce l-a determinat pe șefu' să-și schimbe dispoziția, afișând un zâmbet larg când băga capul pe ușă aproape lunar înainte de salariu, anunțându-mă zgomotos: "Cenergety, iar ai o primă!"

Am scris acest articol pentru Spring SuperBlog 2017.
Surse foto: www.certificat-rapid.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită