Un gest plin de căldură

                  Am avut ocazia și dorința să fac multe în viață până acum, deși puține pasiuni au depășit stadiul de hobby. Matematică, în special geometrie, desen, mai ales cel tehnic, informatică, ziaristică, mai mult presă scrisă, deși optasem spre o specializare în publicitate. Meandrica și schimbătoarea politică economică a locului în care am trăit mi-a dat ocazia să le experimentez pe toate, chiar dacă nu ca meserii unice sau job-uri permanente. Pe scurt, sunt un fel de tastă a unui computer, să zicem "control" (ctrl), care-n combinație cu o funcție din cele 12 dă rezultate diferite. Deci, când se impune să dau ctrlF5, îmi reîmprospătez forțele și încep altceva, pentru că, oricât de mult mi-au plăcut cărțile despre regalitate, ce mă făceau să visez cu ochii deschiși, o rentă viageră nu am primit niciodată (până acum, hai să nu exclud total :)  :)  de-acum încolo!!). N-am primit rentă nicicând, însă recent am primit o casă în dar, donație, deci, de la o mătușă care nu are copii și nici posibilitate să se descurce cu costurile mari legate de întreținerea acesteia. S-a mutat tot în București, într-o garsonieră decomandată, iar eu o mai ajut cu bani de chirie și de alimente. Îmi face plăcere să merg pe la ea să vorbim și să-i mai și gătesc ce preferă, atunci când am timp. 
                 M-am bucurat când mi-a dat casa, pe de o parte, însă, la o analiză sumară, de amator, ochiometric, cum spun eu, am constatat că în stadiul în care e, este aproape inutilizabilă și nelocuibilă. Nu era modernizată nici în interior, nici la exterior, nu oferea confort deloc, nu m-aș fi simțit acasă. Pe lângă elementele de design ce lăsau de dorit, casa nu era adecvată pentru locuit nici vara, pentru că era sufocant de cald, nici iarna, din cauza pierderilor de căldură - căldura era oferită de sobe vechi de teracotă, alimentate cu lemne! Tâmplăria era de lemn, de termoizolare nici vorbă! Plus că pereții stăteau să cadă! Exclus, deci, să mențin această practică, iar dacă va rămâne teracotă în vreo cameră, probabil decorată în stil rustic, aceasta va fi de formă, pentru efectul artistic, nu funcțională. Simțeam însă că merită să încerc...
                 Nu aveam cum să estimez cât mă vor costa îmbunătățirile fără să apelez la o firmă specializată în furnizarea informațiilor despre performanța energetică a edificiului. Zis și acționat! Eu "percutez" repede, am pus mâna pe telefon, am zis să mă lămuresc, măcar verbal într-o primă fază. Nu vreau să pierd nici timp, nici bani, deci îmi trebuia un  certificat energetic ieftin , care să-mi spună cert în ce clasă energetică se încadrează clădirea și, dacă se poate ce ar fi de făcut pentru ridicarea performanței energetice a acesteia, pașii de urmat. Aceasta presupune ca, după determinarea caracteristicilor termice și energetice, să mi se recomande și soluțiile fezabile pentru reabilitare, astfel încât aceasta să se facă într-un mod corect, atât economic, cât și tehnic. Trebuia așadar să solicit un  audit energetic . Compania Enermed Impex SRL. Se impun profesioniști în domeniu!






                  După primirea rezultatului, însoțit de termografie, am înțeles că trebuie să schimb tâmplăria exterioară, să izolez termic locuința (toată anvelopa clădirii - pereții exteriori, pardoseală sol/subsol, terasă, acoperiș) asigurându-mă că nu rămân punți termice (existența acestora duce, în timp, la formarea de mucegai și condens), să aleg o sursă modernă de alimentare cu căldură, fie centrală termică, fie pompă de căldură pentru răcire și încălzire dublată de aport solar. Dacă doream să am o casă pasivă, adică una cu cel mai mic consum de energie, trebuia să investesc în panouri solare, iar investiția inițială mare se va amortiza cu timpul, plătind mult mai puțin lunar pentru apă caldă și căldură. Am auzit de la mai multe persoane care au așa ceva că investiția merită, deci înclin și eu spre energie solară. După toate aceste schimbări sigur voi obține un certificat energetic care-mi va încadra casa la clasa imobilelor de consum energetic A, minimum de energie.
                  Mă gândeam ca, după consolidarea fundației, să dau și un alt aspect la exterior, pe lângă geamuri și uși, o vopsea de fațadă de calitate, o grădină cochetă cu flori. Pe pereții interiori reparați, vopsea în culori plăcute. În camere, mobilă stil vintage - în camera de zi, în dormitorul fetiței mele o mobilă pentru tineret, în dormitorul nostru ceva alb cu mov, de lux, hol simplu cu un taburet în formă de inimă să te așezi atunci când te încalți, drept cuier, o placă nu prea lată, suspendată la înălțimea noastră, pe toată lungimea holului, cu agățătoare pentru haine și sub ea un pantofar îngust, metalic, fix de aceeași lungime, pentru un efect de simetrie; bucătărie modernă, cu aragaz cu plită incorporabilă vitroceramică, dulapuri suspendate pe o singură parte și în nișă un aparat frigorific cu clasă energetică superioară. Cămara cea mare, în care se intră tot prin hol, o voi izola bine, de asemenea, și o voi transforma în bibliotecă, pe trei pereți, cu rafturi până în tavan, pentru care voi avea nevoie de o scară mobilă pliabilă.
                  Pentru iluminat, atât în interior, cât și în exterior, voi folosi surse LED, spoturi și plafoniere LED, precum și consolele de susținere, prizele, întrerupătoarele și senzorii de mișcare aferente acestora. Voi pune în anumite locuri, mascat sau nu, difuzoare de parfum și flori proaspete în camera de zi, din grădina proprie. 
                La petrecerea de inaugurare, oaspetele de onoare va fi mătușa mea dragă, care va primi un cadou-surpriză și toată căldura pe care noul cămin și sentimentele noastre de fericire o pot genera.




Am scris acest articol pentru Superblog 2016.
Imaginea folosită este de pe site-ul  http://www.avizez.ro/.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită