Saltul perfect către a fi... expert!





               Eram studentă la automatică-informatică și, fiind o fire independentă, prin anul II mi-am propus să mă angajez, chiar dacă eram conștientă că nu dețin decât o mică parte a informațiilor din domeniul conecticii și că mai am mult încă de învățat. În fișa postului am scris ce știu să fac, exagerând pe alocuri (puțin de tot...) pentru a face impresie. Oricum, mi-am zis, dacă nu-s bună, mă dau ei afară, că doar nu-s niște novice în ale vieții și muncii, se prind ei dacă au de-a face cu o diletantă... Locația job-ului nu era la distanță mare de locul unde aveam cursuri, era part-time și la solicitare telefonică de cele mai multe ori, adică nu se căuta nod în papură întruna rețelei respectivei instituții, doar să am eu ce repara apoi. 
              Aveam job-ul, zilele treceau cu task-uri simple, conectam câte-o imprimată instalându-i driver-ul corespunzător, restartam router-ul fiindcă avea interferențe sau viteză redusă și alte astfel de probleme mărunte. După ce mă asiguram că totul e în regulă, mergeam la cursuri și-mi urmam rutina, încercând să variez cu câte-un film, vreo carte, întâlniri, chat-uri sau excursii în week-end atunci când nu aveam de învățat.





              Acum o lună mi s-a dat ocazia să arăt ce pot în domeniu, adică s-a ivit o provocare de a rezolva o problemă nu tocmai banală - ce are rețeaua de ceva vreme?. Și am luat-o pe puncte. Din cauza faptului că la firmă rețeaua când funcționa, când nu, mi-am spus că sigur aceste probleme de conexiune vin în primul rând de la cabluri. Și nu m-am înșelat prea mult, ba chiar deloc, fiindcă atunci când au fost ridicate prin tavanul fals, cablurile fuseseră manevrate cu neglijență. Așadar se impune o schimbare! Fac ceva măsurători, calculez aproximativ lungimea pe care trebuie s-o acopăr, inclusiv tavanul fals pe drept, și rezultă că trebuie să comand 30 de metri de cablu. Buuun! Când a sosit comanda m-am apucat să-l pozez pe pereți și să trec cablul  prin tavan, operație imposibilă de-a dreptul, pentru că traseul pe care trebuia să-l urmeze acesta prin tavanul fals era unul meandric, mult mai întortocheat decât estimasem la prima măsurătoare. Nu-i nimic, mai comand încă pe-atât. A venit și partea lipsă, am completat, apoi am trecut la pasul trei, adică "mufarea", procedeu nu foarte simplu datorită faptului că aveam un clește de sertizare neperformant. Am achiziționat unul profesional RJ 45/14/12/11, VALUE 19.06.1048 pe care l-am găsit pe site la Conectica, magazin online, dar și offline, cu peste 10 ani de activitate în importul și distribuția produselor din aria rețelisticii, conecticii și perifericelor PC (a propos, între 15 și 30 octombrie, cu prilejul celebrării a 10 ani de activitate, Conectica organizează "Săptămânile rețelisticii", ocazie cu care multe produse sunt la prețuri reduse!). 



Cu cleștele mi-am terminat practic toată munca brută, trecând după aceea la partea mai simplă -  achiziționarea unui  router  cu nivel de acces, nivel de distribuție și nivel de nucleu mai performante și mai puternice decât cele de la routerele individuale, care să facă rutarea pachetelor de date cu viteză foarte mare, fără să le manipuleze. Am luat și un router wireless, cu rază de acoperire acceptabilă, pentru birourile mai îndepărtate de sursa principală. Pasul următor a fost înlocuirea monitoarelor, am propus trecerea de la cele cu tub la cele LED, (bine am făcut!), am comandat, pentru acuratețea semnalului video, cabluri HDMI , am reinstalat toate sistemele de operare cu driver-ele aferente. Pentru siguranță pusesem pe listă și câteva adaptoare HDMI DVI  pentru a depăși eventualele neajunsuri ale incompatibilității între dispozitive. 
              Și i-am făcut inaugurarea, a mers strună! Și astfel merge de-o lună... încoace! În fond, am avut nevoie doar de un dram de inspirație, multă transpirație și găsirea celei mai bune soluții de ofertă, Conectica. Salariul meu a crescut, la fel și "titlul", printre colegii de muncă nu mai sunt "studenta", sunt... "experta"!







Am scris acest articol pentru Superblog 2016.
Surse foto: site-ul Conectica și internet.


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită