Munca nu e scop

imagine web
Era o vorbă printre amicii mei <de mâine, de luni, vom fi mai buni!> sau <orice dietă începe lunea> și m-am gândit că n-ar fi rău să încep să-mi depăn iar câteva povestiri scurte și pe aici, deși căldura mă apasă și îmi impune parcă și lene, și delăsare, și tihnă. Dar ieri am văzut o scurtă replică dintr-un film, într-un promo fugitiv, care m-a pus pe gânduri într-un fel, anume <cine nu muncește se condamnă singur la moarte>. Coroborând cu experiența mea de viață și muncă, tind să fiu de acord cu acest gând, fiindcă plătită sau nu munca este cea care ne face să funcționăm normal, care, dacă nu e un scop, ne poate oferi ceea ce dorim, ne menține activi, ne aduce cunoștințe în diverse domenii, te împlinește ca om, te face fericit dacă nu atinge extremele, este cea despre care Denis Diderot (scriitor și filosof iluminist francez) spunea că <are, printre alte avantaje, și pe acela de a scurta zilele și de a lungi viața>, deci muncind cu plăcere îți pare că timpul zboară, iar fericirea pe care ți-o dau rezultatele determină un timp mai lung de viețuire. Spunând acestea am demonstrat veridicitatea replicii zărite fugar despre care vorbeam la început și am re-spart lanțul inactivității virtuale, cu toate că zilele acestea am tot stat cu idei ce-au zburat una câte una, iată-mă iar plină de pilde ce-s mai mult locuri comune :) ... nimic nou despre viața mea, mă afund în lecturarea unor cărți despre alții tocmai pentru a fi captivată, a-mi ține mintea ocupată și interesul viu... seara ieșim la cumpărături și la terasă în sau în afara orașului, vorbesc aici de ieșiri după ora 9, vipia asta mă termină, am mai fost nevoită să fac și ordine în șifonier, mă săturasem, am aruncat patru saci, la naiba, de ce le-am ținut până acum? Mă bucur că m-am montat să-ți scriu, să ai o săptămână bună, stai la răcoare :) !
imagine web

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită